7 نوع از بهرین دستگاه‌های صحافی

انواع دستگاه صحافی

دستگاه صحافی راهی عالی، برای دادن ظاهری مناسب و حرفه‌ای به اسناد، کتاب‌ها، کتابچه‌ها و یا گزارشات است. استفاده از دستگاه سیمی کن کتاب، کار شما را در هنگام خواندن کتاب‌ها بسیار آسان می‌کند.

اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات در زمینه انواع دستگاه صحافی هستید، پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

انواع دستگاه صحافی

بهترین راه برای شروع این است که با انواع مختلف ماشین‌های صحافی آشنا شوید. در زیر لیستی با هفت نوع مختلف از دستگاه‌های صحافی نام برده شده است که می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

با این حال انواع مختلفی از دستگاه صحافی در بازار وجود دارد که با استفاده از ویژگی هر کدام می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

فروشگاه آنلاین اداری آرا توانسته است انتخاب ماشین صحافی را برای خریداران این محصول آسان کند تا به راحتی از انواع قیمت دستگاه سیمی کن کتاب و ماشین‌های صحافی دیگر از جمله دستگاه فنر زن برقی و غیره اطلاع داشته باشند و به راحتی آن را تهیه کنند.

دستگاه صحافی شانه‌ای

دستگاه‌های صحافی شانه‌ای که به عنوان «صحافی سرلوکس یا سورلوکس» نیز شناخته می‌شود، یکی از روش‌های متعدد برای اتصال صفحات به یکدیگر در یک کتاب است.

در این نوع ماشین‌های صحافی از خارهای پلاستیکی گرد با ۱۹ یا ۲۱ حلقه و سوراخ انداز استفاده می‌شود که سوراخ‌های مستطیلی ایجاد می‌کند.

دستگاه صحافی شانه ایماشین‌های صحافی شانه‌ای، سوراخ‌های گردی را در سمت چپ صفحات ایجاد می‌کنند و آن صفحات توسط یک شانه به هم متصل می‌شوند.

دستگاه صحافی مارپیچ

این نوع از دستگاه‌های صحافی برای کتاب‌های کوچک و بغ حجم کم ایده آل هستند. دستگاه‌های صحافی شانه‌ای با باز کردن و بسته شدن صفحات جدا شده در هنگام قرار دادن یا برداشتن کار می‌کنند.

به طور کلی، دستگاه‌های صحافی شانه‌ای را می‌توان با پانچ دستی یا برقی عرضه کرد، اما در نظر داشته باشید که این روش با توجه به خار پلاستیکی که پشت صحافی را ایجاد می‌کند، کم منعطف‌ترین سبک صحافی محسوب می‌شود.

همچنین این نوع دستگاه‌ها به عنوان ماشین‌های مارپیچ شناخته می‌شود، ماشین‌های کویل با استفاده از پانچ برای ایجاد سوراخ‌هایی در امتداد لبه سند کار می‌کنند.

سپس یک درج سیم پیچ، سیم پیچ‌ها را از سوراخ‌ها می‌چرخاند و در نهایت از یک جفت انبردست سیم پیچ یا یک دستگاه چین دهنده برای بریدن سیم پیچ اضافی استفاده می‌شود و انتهای آن را پر می‌کند تا سیم پیچ از روی سند جدا نشود.

دستگاه صحافی مارپیچاین نوع ماشین‌های صحافی تا حد زیادی به روش صحافی شانه‌ای ارجحیت دارند. این دستگاه‌ها سوراخ‌هایی را ایجاد می‌کنند تا صفحات را با یک سیم پیچ پلاستیکی مارپیچ پیوسته به هم بچسبانند.

در بیشتر موارد، کویل از PVC ساخته شده است که هم انعطاف‌پذیر و هم بادوام است و برای صحافی نوت بوک‌ها و اسناد قانونی بسیار مناسب است.

دستگاه‌های صحافی اتصال سیم

صحافی سیمی، یک روش صحافی سیمی کن کتاب تجاری محبوب است و با نام‌های مختلفی از جمله سیم حلقه دوقلو، سیم حلقه دوتایی، سیم حلقه‌ای و سیم‌بند شناخته می‌شود.

این دستگاه‌ها مانند سایر انواع دستگاه‌های صحافی، صفحات را سوراخ می‌کنند و سپس از چندین سیم برای اتصال صفحات استفاده می‌کنند.

دستگاه صحافی اتصال سیمدر این ماشین صحافی، دستگاه سیم‌ها را روی ستونی به شکل C خم می‌کند و می‌بندد و پس از سوراخ شدن صفحات و وارد شدن به حلقه سیم، ستون فقرات را فشار دهید تا گرد شود.

این روش صحافی برای کتاب‌ها و اسناد بزرگ و همچنین کسانی که می‌خواهند صحافی سفارشی با شخصی‌سازی طراحی کنند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

ماشین صحافی حرارتی

دستگاه صحافی حرارتی یا همان دستگاه صحافی چسب گرم از گرما برای اتصال اسناد به جلد استفاده می‌کند. در واقع آسان‌تر از بسیاری از انواع دیگر صحافی است.

دستگاه صحافی چسب گرم با حرارت دادن چسب درون پوشش، کمی شبیه به توستر عمل می‌کند تا به سرعت به کاغذی که وارد شده است بچسبد.

این یک روش نسبتاً سریع برای صحافی اسناد است، به تلاش زیادی نیاز ندارد و در نهایت یک روکش صیقلی ارائه می‌دهد. به همین دلیل از این نوع دستگاه‌های صحافی برای جلوه دادن به اسنادی مانند نسخه‌های خطی استفاده می‌شود.

دستگاه‌های صحافی نواری

ماشین‌های صحافی نوار چسب بسیار جداب و پرکاربرد هستند، زیرا می‌توانند صفحات جدا شده را در عرض چند ثانیه به یک کتاب صحافی حرفه‌ای تبدیل کنند.

این ماشین‌ها به سادگی از یک نوار چسب برای چسباندن لبه صفحات به هم استفاده می‌کنند. استفاده از آن‌ها ساده و مقرون به صرفه است، اگر به دنبال روشی برای ارائه ظاهری مرتب و کامل به اسناد جدا شده هستید، ایده آل هستند.

دستگاه‌های زین دوخت

با توجه به اینکه استفاده از این نوع ماشین‌های صحافی بسیار پرهزینه و پیچیده است، تقریباً منحصراً در شرکت‌های چاپ اختصاصی دیده می‌شود.

دستگاه‌های زین دوخت لبه‌های تا شده صفحات را منگنه و سیم می‌کنند و تقریباً با تمام ابعاد کتاب، از جمله کتاب‌های کوچک و کتاب‌های بزرگ، به خوبی سازگار است.

ماشین‌های صحافی پی وی سی

دستگاه‌های صحافی Velobind یا همان پی وی سی که برای صحافی اسناد با اندازه قانونی، با عملکردهای مختلفی برای صحافی کتاب‌هایی با ضخامت تا یک اینچ عرضه می‌شوند.

این ماشین‌ها که توسط دفاتر در سراسر جهان استفاده می‌شوند، اغلب در چاپخانه‌ها نیز دیده می‌شوند.

دستگاه صحافی پی وی سیدستگاه‌های صحافی که در فروشگاه اداری آرا می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، شامل دستگاه‌های زیر است:

  • دستگاه‌های صحافی سیمی کن
  • ماشین چسب گرم
  • ماشین‌های صحافی پرس کارت و لمینت
  • ماشین کارتر دستی و گیوتین برقی

نتیجه گیری

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد بهتر است قبل از تهیه و کار با دستگاه صحافی، از انواع و کارایی آن‌ها مطلع شوید.

در آینده‌ای نزدیک با کارایی بیشتر انواع ماشین‌های صحافی با شما همراه خواهیم بود تا درک بهتری از کارکرد این دستگاه‌ها داشته باشید.

همچنین ما منتظر دیدگاه‌ها، سؤالات و حتی استفاده از تجربیات شما در استفاده از ماشین صحافی هستیم اگر هم قصد خرید ماشین صحافی را دارید و یا می‌خواهید از قیمت دستگاه سیمی کن کتاب و غیره اطلاع داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منابع

techcrushes

advantagebookbinding

امتیاز
[کل: 2 میانگین: 5]
arezoo bakhsharab
قیمت روز محصولات فروشگاه اداری آرا
ارسال دیدگاه