با دستگاه لیبل زن آشنا شوید

انواع دستگاه لیبل زن

آیا شما هم صاحب یک کسب و کار هستید؟ آیا برای محصولات خود احتیاج به لیبل دارید؟ چه صاحب یک فروشگاه و یا صاحب یک انبار و یا شرکت تولیدی باشید حتماً به دستگاه لیبل زن احتیاج خواهید داشت.

امروزه طیف وسیعی از چاپگرهای لیبل در بازار موجود است، اگر از قبل اطلاعاتی را در رابطه با این چاپگرها نداشته باشید در انتخاب چاپگر لیبل زن دچار مشکل خواهید شد.

نگران نباشید در این مقاله به صوت جامع در رابطه با دستگاه لیبل زن، مزایا و انواع بهترین دستگاه‌های لیبل زن توضیح خواهیم داد و همچنین شما را با نحوه انتخاب دستگاه لیبل زن آشنا خواهیم کرد.

دستگاه لیبل زن چیست؟

دستگاه لیبل زن یک چاپگر رایانه‌ای است که روی برگه‌های برچسب‌دار عملیات چاپ را انجام می‌دهند. چاپگرهای لیبل کاربردهای بسیاری در مدیریت زنجیره تأمین، خرده فروشی‌ها، برچسب‌های بسته بندی، برچسب‌های علامت گذاری بر روی آزمایش‌های خون و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های یک چاپگر لیبل زن شامل موارد زیر است:

  • دارای نمایشگر LCD
  • حافظه داخلی
  • چاپ با سرعت بالا
  • برش خودکار لیبل
دستگاه لیبل زن چیست؟

مزایای دستگاه لیبل زن

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد دستگاه‌های لیبل زن برای هر کسب و کار و مشاغلی نیاز است. به عنوان مثال مشاغلی که دارای محصولات هستند برای فروش نیاز به چاپگر لیبل دارند، در این قسمت از مقاله مزایای چاپگر لیبل را توضیح خواهیم داد تا از اهمیت این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

مقرون به صرفه بودن

دستگاه چاپگر لیبل زن از نظر هزینه اضافی در چاپ لیبل مقرون به صرفه هستند. اگر شما مدیریت مشاغل کوچک را بر عهده دارید این دستگاه‌ها در چاپ لیبل برای محصولات مقرون به صرفه است.

اگر هم صاحب مشاغل بزرگ هستید بهتر و روزانه بیش از صدها لیبل برای محصولات خود نیاز دارید در این صورت بهتر است که آن را در دستگاه لیبل پیشرفته‌تر انجام دهید و یا این که چاپ لیبل را به کسانی که کارشان چاپ کردن است و از دستگاه‌های حرفه‌ای و بزرگ‌تری استفاده می‌کنند، بسپارید.

کار با دستگاه لیبل زن آسان است

اگر شما هم فکر می‌کنید که چاپ لیبل توسط دستگاه چاپگر کاری سخت است، اشتباه فکر می‌کنید. کار با چاپگرهای لیبل زن که امروزه در بازار مود هستند بسیار آسان است. این چاپگرها در عرض چند دقیقه به دستگاه کامپیوتر شما وصل می‌شوند و کار چاپ لیبل را انجام می‌دهند.

کار با دستگاه لیبل زن

زمانی که نرم افزار مربوط به چاپگر لیبل را نصب کردید، حال باید متنی که بر روی برچسب باید قرار گیرد را در کامپیوتر ثبت کنیم و همچنین ابعاد و اندازه آن را برای چاپ لیبل تنظیم کنید. بعد از انجام این فرایند برچسب خالی را در داخل دستگاه لیبل زن قرار دهید تا فرایند شروع چاپ لیبل آغاز شود.

چاپ بر روی برچسب‌های مختلف

گاهی در کسب و کارهایی احتیاج است تا لیبل محصول مورد نظر بر روی CD و یا DVD چاپ شود. در این صورت چاپگرهای لیبل زن مناسبی برای انجام این کار وجود دارد.

این‌ها چند نمونه از مزایای دستگاه چاپ لیبل هستند، مزایای دیگری هم وجود دارند از جمله: کاهش هزینه، کاهش زمان و غیره.

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه لیبل زن

اندازه برچسب و طول عمر برچسب

اگر حداکثر عرض برچسب مورد نیاز خود را می‌دانید، چاپگری را انتخاب کنید که بتواند این اندازه را چاپ کند. به عنوان مثال محبوب‌ترین چاپگرها برچسب‌هایی را تا عرض 104 میلی متر چاپ می‌کنند.

انتقال مستقیم حرارتی نقش مهمی در مورد طول عمر برچسب ایفا می‌کند. در هر فناوری مزایا و معایب وجود دارد.

وضوح چاپگر

وضوح چاپگر با واحد DPI (نقطه در هر اینچ) اندازه گیری می‌شود. اگر برای هر محصولی که برای خرید خرده فروشی نمایش داده می‌شود برچسب چاپ می‌کنید، برچسب شما دارای بارکد است و بارکدها برای اسکن شدن و خواندن توسط بارکد اسکنرها نیاز به وضوح دارند.

چاپگرهای سنتی 203 dpi برای متن، اعداد و کدها مناسب هستند. اگر از برچسب‌های خود صرفاً برای بارکد یا تصاویر با وضوح پایین استفاده می‌کنید، چاپگر 203 dpi این کار را انجام می‌دهد.

وضوح چاپگر دستگاه لیبل زن

چاپگرهایی که وضوح بالایی مانند 300 نقطه در اینچ یا 600 نقطه در اینچ دارند، اجازه می‌دهند اطلاعات بیشتری در فضای محدود برچسب فشرده شوند و توانایی اسکن بارکد را بهبود بخشند، اما در مقایسه با چاپگرهای بارکد 203 dpi سنتی گران هستند. همچنین بهترین راه برای تولید بارکدهای دوبعدی است.

اندازه، حجم و سرعت چاپگر

اندازه چاپگر (موبایل، رومیزی، صنعتی) به حجم چاپی که در روز انجام می‌شود و اینکه آیا چاپگر باید قابل حمل باشد بستگی دارد. برخی از چاپگرهای لیبل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حجم زیادی از خروجی لیبل را تحمل کنند، در حالی که برخی دیگر برای چاپ کوچک مناسب هستند. وقتی نوبت به حجم‌های بزرگ‌تر می‌رسد، سرعت چاپ اهمیت دارد، زیرا اگر چاپگر شما نتواند با حجم بالاتر هماهنگی داشته باشد، نمی‌خواهید سرعت تولید را کاهش دهید.

هزینه طولانی مدت، هزینه‌های نگهداری و عملیاتی

برخی از افراد تمایل دارند اولین چاپگری را انتخاب کنند که متناسب با بودجه آنها باشد. با این حال، در دراز مدت، مواردی وجود خواهد داشت که در دراز مدت هزینه بیشتری خواهد داشت. مهم است که به خاطر داشته باشید که نه تنها هزینه اولیه چاپگر مهم است، بلکه هزینه سالانه تعویض کارتریج جوهر، روبان و تعمیر و نگهداری منظم و غیره نیز مهم است.

نکته مهم دیگری که در رابطه با هزینه کلی باید در نظر داشت، مشخصات مربوط به هزینه است، راه اندازی چاپگر و در صورت نیاز به آموزش چقدر طول می‌کشد تا کارکنان آموزش دهند. به احتمال زیاد یک تکنسین تمام وقت در دسترس نخواهد بود یا گاهی اوقات هیچ بخش فناوری اطلاعات نیز وجود نخواهد داشت؛ بنابراین ایده آل است که چاپگری را انتخاب کنید که نگهداری آن ساده و آسان باشد و همچنین کاربر پسند و مستقیم.

گزینه‌های اتصال

اگر چاپگر را به رایانه شخصی و سپس USB وصل می‌کنید، اتصال محبوب‌ترین است. اگر به چاپگری نیاز دارید که به چندین کاربر امکان اتصال همزمان را بدهد، چاپگرهای بیشتری را بررسی خواهید کرد که اتصال اترنت (LAN) را ارائه می‌دهند. اگر چاپگر را حمل می‌کنید و بنابراین می‌خواهید قابل حمل باشد، چاپگر باید بتواند از طریق اتصال بلوتوث یا وای‌فای با رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه مانند تلفن هوشمند یا تبلت جفت شود.

انواع بهترین دستگاه‌های لیبل زن دستی

در این قسمت از مقاله چند نمونه از بهترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های لیبل زن را معرفی کرده‌ایم.

دستگاه لیبل زن زبرا مدل GC420t

چاپگرهای رومیزی Zebra GC420 یک راه حل اقتصادی برای چاپ لیبل هستند. مکانیزم چاپ آنها در طول سال‌ها بارها خود را ثابت کرده است و کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی را تضمین می‌کند. چاپگرها طراحی فشرده دارند، قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر هستند و حداکثر بهره وری را برای مشاغل کوچک و متوسط ​​تضمین می‌کنند. Zebra GC420 در زمینه‌های مختلف مانند خرده‌فروشی، تولید، تدارکات، مراقبت‌های بهداشتی، مانند سایر بخش‌هایی که نیاز به برچسب دارند، مناسب هستند.

Zebra GC420 در دو نوع موجود است:

  • حرارتی مستقیم (GC420D)
  • انتقال حرارتی (GC420T)

آنها برچسب‌هایی با کیفیت بالا با وضوح 203 نقطه در اینچ، با حداکثر عرض چاپ 104 میلی متر و حداکثر طول لیبل تا 990 میلی متر تولید می‌کنند. پرینترها دارای پردازنده 32 بیتی و 8 مگابایت حافظه فلش هستند که هنگام بارگذاری لوگوها و فونت‌های مختلف بسیار مفید است.

راه اندازی و استفاده آسان

GC420 شامل EPL2 و زبان‌های برنامه نویسی قدرتمند ZPL II است که ادغام آن را با سایر چاپگرهای Zebra آسان می‌کند. لایه بردار و پخش کننده انعطاف پذیری چاپگر GC420 را افزایش می‌دهد تا نیازهای طیف وسیع‌تری از کاربردها را برآورده کند.

ویژگی‌های نوآورانه چاپگرهای رومیزی با ارزش Zebra

چاپگر رومیزی ارزان قیمت Zebra GC420 کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان ” Zebra” را هنگام چاپ در تیراژهای کوچک و متوسط ​​ارائه می‌دهد. این پرینترها قیمت بسیار پایینی دارند، اما همچنان با دوجداره و دوام بی نظیر ساخته می‌شوند.

قدرت و عملکرد

طراحی فشرده و صرفه جویی در فضا چاپگر GC420 شامل یک پردازنده قدرتمند 32 بیتی برای چاپ سریع و باکیفیت لیبل و 8 مگابایت حافظه فلش است. GC420 از عرض رسانه تا 107 میلی متر پشتیبانی می‌کند.

دستگاه لیبل زن زبرا مدل GC420t

چاپگر لیبل زن اسکار مدل 58L

ورود جدید SPRT! SP-POS890، با چهار رابط اتصال پشتیبانی می‌شود: USB+Ethernet+Bluetooth(4.0)+WIFI (2.4G/5G)

از دیدگاه کاربر، به اصل “مشتری محوری” پایبند است، “دستیابی به رضایت مشتری” را به عنوان هدف دنبال می‌کند و به طور مداوم بر اساس تقاضای بازار نوآوری می‌کند. SPRT SP-POS890 اصلی را با رابط‌های USB+Serial، USB+Ethernet به رابط فعلی USB+Ethernet+Bluetooth+WIFI توسعه داد. علاوه بر این، نسخه WIFI از آخرین روند، حداکثر سرعت پردازش 5G پیروی می‌کند.

SP-POS890 یک محصول کلاسیک ارائه شده توسط SPRT است که به طور گسترده در زمینه‌های کیترینگ، خرده فروشی، بیمارستان و بانک کاربرد دارد. پس از ارتباطات فراوان با مشتریان، تحقیقات بازار و هزاران مشورت مکرر، پس از راه اندازی مورد علاقه بازار قرار گرفت.

چاپگر لیبل زن برادر مدل PT-P950NW

Brother PT-P950NW یک چاپگر موبایل از یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان چاپگر در بازار است. ابعاد آن 118mm (W) x 192mm (D) x 146mm (H) است و وزن آن تنها 1.51 کیلوگرم است. با وجود وزن، لیبل ساز هنوز به اندازه کافی سبک است که قابل حمل باشد. این دستگاه دارای یک بدنه مشکی براق و براق با دکمه‌های LED با نور پس زمینه است.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این چاپگر لیبل انعطاف پذیری آن است. اول، طیف وسیعی از گزینه‌های اتصال که در دسترس بودند.

PT-950NW را می‌توان از طریق LAN، USB یا بی سیم متصل کرد. چاپگر لیبل همچنین در چندین پلتفرم از جمله Windows، Mac OS، Android و iOS پشتیبانی می شود.

Brother PT-P950NW قادر به چاپ لیبل‌ها و بارکدهای بزرگ تا 36 میلی متر است. سرعت آن تا 80 میلی متر در ثانیه است. اگرچه این سریع‌ترین چاپگر موبایل Brother نیست، اما سرعت آن از کیفیت تصویر (که در 360 پیکسل است) نمی‌کاهد. علاوه بر این، علاوه بر برچسب‌های نام، می‌توانید از آن برای چاپ برچسب برای پاکت نامه‌ها، بنرها و بارکدها نیز استفاده کنید.

این چاپگر دارای نرم افزار رایگانی است که می‌توانید از آن برای سفارشی کردن اندازه برچسب‌های خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از قالب‌های از پیش ساخته شده استفاده کنید.

برادر PT-P950NW دارای گواهی انرژی ستاره است، به این معنی که مانند یک اسب کار کم قدرت عمل می‌کند. همچنین در هزینه جوهر صرفه جویی می‌کنید، زیرا برچسب‌ها مبتنی بر حرارت هستند.

دستگاه لیبل زن برادر مدل PT-P950NW

مرکز فروش دستگاه لیبل زن

مراکز زیادی در زمینه فروش چاپگرهای لیبل زن وجود دارند. فروشگاه اداری آرا در زمینه فروش انواع دستگاه لیبل زن یکی از مراکز معتبر فروش انواع پرینترهای چاپ لیبل در کشور است.

اگر شما هم قصد خرید این دستگاه را برای کسب و کار خود دارید و سخت پسند هستید به راحتی می‌توانید تنوع این دستگاه‌ها را در وب سایت فروشگاهی اداری آرا مشاهده کنید و همچنین از قیمت دستگاه لیبل زن مطلع شوید، شما مشتریان گرامی به راحتی می‌توانید چاپگر لیبل زن مورد نظر خود را به صورت اینترنتی از فروشگاه بزرگ اداری آرا خریداری کنید.

در آخر

امیدوارم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی را در رابطه با نحوه انتخاب و خرید دستگاه لیبل زن کسب کرده باشید و اهمیت استفاده از این دستگاه را در کسب و کارهای مختلف درک کرده باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان فروش در فروشگاه اداری آرا در ارتباط باشید. ما منتظر نظرات شما مشتریان و کاربران گرامی هستیم شما می‌توانید آن‌ها را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

امتیاز
[کل: 0 میانگین: 0]
arezoo bakhsharab
قیمت روز محصولات فروشگاه اداری آرا
ارسال دیدگاه