کاتریج اصلی یا سازگار

کاتریج اصلی یا سازگار

کاتریج اصلی یا سازگار – اگر شما هم برای خانه خود یا شغل خود پرینتری را خریده باشید قطعا می دانید یکی از مسائل مهم در مورد آن ها کارتریج و مسئله تعویض آن است . حال ما در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با مسائل مربوط به خرید اشنا کنیم تا خرید بهتری داشته باشید.

کارتریج تونر اصل یا سازگار

شاید شما هم برای خرید به این سوال از طرف فروشندگان برخورد کرده باشید که آیا تونر اصل می خواهید یا سازگار؟؟

قبل از اینکه به این مسئله بپردازیم باید بگیم که اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد مدل کارتریج است زیرا امروزه مدل های مختلفی در بازار وجود دارد که در صورت انتخاب اشتباه آسیب های جدی را شامل دستگاه می کند. یکی از راحت ترین روش ها استفاده از شماره مدل روی کارتریج است که منحصر به فرد بوده و با دادن شماره آن به نمایندگی می توانید به کارتریج مناسب خود دست بیابید .

کاتریج اصلی یا سازگارانواع کارتریج موجود

ما در کل 4 نوع کارتریج ساخته شده داریم:

کارتریج اصل ( OEM )

همانطور که از روی اسمش هم معلوم است این کارتریج ها را شرکت سازنده ساخته که در بین سایر انواع دارای بالاترین کیفیت در وضوح را داراست . همچنین این کارتریج هارا بسته به نوع آن میتوان تا چندین بار شارژ نموده و استفاده کرد.

کارتریج سازگار( compatible cartridges )

خوب کارتریج اصلی یا سازگار  ….. کارتریج های سازگار نوع دیگری از کارتریج ها می باشند که از لحاظ کیفیت از اصلی ها کمی پایین تر هستند . با این حال مزایای زیادی هم از جمله قیمت مقرون به صرفه تر را دارا می باشند . همچنین امروزه بیشتر شرکت های سازنده برای خود نام و برندی ارائه داده که نشان از افزایش کیفیت این محصولات در سال های اخیر می باشد. تنها نکته لازم این است که در زمان خرید سعی کنید از شرکت هایی که دارای سابقه مناسبی هستند استفاده کنید زیرا شرکت های غیر معتبری نیز در این زمینه هستند که می توانند دستگاه شما را دچار مشکل کنند.

 

کارتریج بازتولید ( Remanufactured cartridges )

کارتریج بازتولید نیز نوعی دیگر است که در آن قطعات کارتریج کامل باز میشود و مورد بررسی قرار گرفته و کامل تمیز می شود سپس قطعاتی مثل درام ، غلطک و غیره تعویض شده و سپس با تونر استاندارد پر می شود و دوباره بسته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کارتریج ها به مدل سازگار با محیط زیست نیز شناخته می شوند و قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارند.

کارتریج شارژ مجدد ( Refill cartridges )

کارتریج شارژ مجدد آخرین نوع می باشد که در آن تنها قطعات مخزن پرشده تونر تعویض شده و با تونر جدیدی پر میشود . این کارتریج قیمت بسیار پایین تری دارد ولی گاها شکایاتی از کیفیت پایین چاپ یا بروز خطاهایی در دستگاه نیز ب چشم میخورد.

چه کارتریجی بخریم؟

حال که با انواع موجود کارتریج در بازار آشنا شدیم شاید بهتر تصمیم بگیریم چه نوعی از آن مناسب کار ماست.

اما به طور کلی ابتدا باید به کار و میزان مصرف خود نگاه کنید. اگر مصرف شما بالاست و نیاز به چاپ عکس های رنگی می باشید خرید کارتریج اصلی با کیفیت بالا توضیه میشود حتی با وجود قیمت بالاتر، چون که شما نیاز به کیفیت و وضوح بالاتری دارید . اما برای مصارف کم و خانگی می توانید از انواع دیگر نیز بهره ببرید فقط یادتان نرود که حتما جنس با ضمانت خریداری کنید، ضمانت شرکت ها نشانه کیفیت بالاتر کارتریج بوده همچنین کیفیت را فدای هزینه نکنید چون شاید کارتریج ارزان در ابتدا به صرفه تر باشد ولی نهایتا اگر با دستگاه شما سازگار نباشد باعث خرابی قسمت های دیگر و افزایش هزینه های شما میشود.

فروشگاه اداری ارا دارای تمام کارتریج های اصل و سازگار مناسب با پرینتر های مختلف را می باشد که در صورت نیاز می توانید خرید کنید.

امتیاز
[کل: 0 میانگین: 0]
arezoo bakhsharab
قیمت روز محصولات فروشگاه اداری آرا
ارسال دیدگاه