رول کاغذ حرارتی چیست؟

رول کاغذ حرارتی چیست؟

رول های کاغذ حرارتی در زمینه های مختلف کاربردی رایج هستند. این حوزه‌های کاربردی شامل صندوق‌‌های فروشگاهی، سیستم‌های فروش، پایانه‌های کارت اعتباری و غیره است، اما رول کاغذ حرارتی چیست و چه مزایایی دارد؟

به طور کلی، حوزه های فروشگاهی و پایانه های اعتباری دارای حجم زیادی از چاپ هستند. بنابراین، استفاده از چاپگرهای غیر حرارتی در چنین مناطقی منجر به هزینه‌های بالاتری در رابطه با نگهداری این چاپگرها، تعویض کارتریج‌های چاپگر و جوهر پر کردن مجدد جوهر می‌شود.

به همین دلیل، رول های کاغذ حرارتی در فروشگاه های خرده فروشی، بخش بانکی و حتی در ادارات دولتی ترجیح داده می شوند. ما در این مقاله در رابطه با رول کاغذ حرارتی چیست، در خرید آن باید چه نکاتی را در نظر گرفت و ان که چه مزایایی را دارند صحبت خواهیم کرد.

کاغذ حرارتی چیست؟

کاغذ حرارتی نوعی کاغذ مخصوص است که بدون استفاده از جوهر سنتی در معرض گرما تغییر رنگ می دهد. معمولاً در چاپگرهای حرارتی به طور خاص برای دستگاه‌هایی مانند صندوق‌های پول، پایانه‌های کارت اعتباری و ماشین‌های اضافه استفاده می‌شود. کاغذ حرارتی با استفاده از مواد شیمیایی حساس به حرارت ویژه روی پایه کاغذی تولید می شود. مواد شیمیایی مورد استفاده ممکن است با سازنده متفاوت باشد.

معرفی کاغذ رول حرارتی

به عبارتی دیگر، رول های کاغذ حرارتی، کاغذهای ریز و ویژه ای هستند که با موادی پوشیده شده اند که برای تغییر رنگ در هنگام قرار گرفتن در معرض گرما فرموله شده اند. بنابراین، هد چاپگر حرارتی، رول کاغذ POS را گرم می کند و آن را خوانا می کند.

تولید کنندگان رول های کاغذی POS از مواد مخصوص ساخته شده و حساس به حرارت استفاده می کنند. با این حال، دانستن اینکه مخلوط و فرمول این مواد شیمیایی ممکن است بسته به تصمیم سازنده و فرمول متفاوت باشد، کمک می کند.

در این راستا، ممکن است امروزه با کیفیت های مختلف رول کاغذ حرارتی موجود در بازار مواجه شوید. حال در ادامه مقاله رول کاغذ حرارتی چیست، میخواهیم تفاوت این نوع کاغذ را با کاغذهای معمولی مقایسه کنیم.

تفاوت بین رول کاغذ حرارتی و کاغذ معمولی چیست؟

کاغذ حرارتی با کاغذ معمولی متفاوت است زیرا با مخلوطی از رنگ و مواد شیمیایی پوشانده شده است. هنگامی که رنگ در بالای نقطه ذوب گرم می شود، رنگ به مواد شیمیایی واکنش نشان می دهد و باعث تغییر شکل رنگی می شود (معمولا سیاه اما گاهی اوقات آبی یا قرمز). هد چاپ در دستگاه قادر است نواحی صحیح کاغذ را گرم کرده و آن را خوانا کند.

کاغذ حرارتی شامل سه لایه است، اگرچه با نگاه کردن به آن متوجه نمی شوید.

لایه زیرلایه در اصل فقط کاغذ است.

لایه پایه به عنوان یک عنصر اتصال که از موارد زیر ساخته شده است:

  • نشاسته
  • ژلاتین
  • نمک های قلیایی

این لایه اجازه می دهد تا گرما از کاغذ عبور کند.

لایه فعال حاوی مواد شیمیایی است که کاغذ را به گرما واکنش نشان می دهد.

تفاوت بین رول کاغذ حرارتی و کاغذ معمولی چیست؟

یک لایه محافظ اضافی به جلوگیری از محو شدن کاغذ کمک می کند، البته تمام کاغذهای رول حرارتی حاوی این لایه نیستند. تفاوت محسوسی در احساس کاغذ وجود دارد. کاغذ حرارتی تا حدودی سطح صافی دارد و نوشتن روی آن با خودکار دشوار است، در حالی که کاغذ معمولی مانند کاغذ کپی معمولی است. معمولاً خراش روی ناخن می تواند باعث ایجاد لکه سیاه روی سطح کاغذ حرارتی شود.

سوال مهم آیا می توانید از کاغذ حرارتی در چاپگر معمولی استفاده کنید؟

استفاده از کاغذ حرارتی در یک چاپگر معمولی توصیه نمی شود. کاغذ حرارتی برای کار در چاپگرهای حرارتی طراحی شده است که به جای جوهر از گرما استفاده می کنند. همچنین نازک تر و لغزنده تر است. بنابراین، یک چاپگر معمولی احتمالاً نتایج خوبی ایجاد نخواهد کرد. همین امر در مورد استفاده از کاغذ معمولی در چاپگر حرارتی نیز صدق می کند.

نحوه اندازه گیری رول کاغذ حرارتی

در ادامه موضوع رول کاغذ حرارتی چیست  می خواهیم شما را در نحوه ادازه گی کاغذهای حرارتی آشنا کنیم. دانستن اندازه صحیح رول کاغذ اولین قدم در انتخاب و استفاده از آن در چاپگر شماست. اگر مدل چاپگر رسید را می‌شناسید، می‌توانید مدل چاپگر رسید را در گوگل جستجو کنید، معمولاً می‌توانید دقیقاً با چه محصولاتی (رول کاغذ، روبان چاپگر، لوازم تمیز کردن و غیره) سازگاری پیدا کنید.

نحوه اندازه گیری رول کاغذ حرارتی

اگر در دسترس نیست، اندازه رول کاغذ را می توان با استفاده از این چهار اندازه گیری به دست آورد:

عرض: از یک خط کش استفاده کنید، سطح رول را از یک طرف به سمت دیگر اندازه بگیرید

قطر: از لبه تا لبه رول حرارتی که مستقیماً از سوراخ مرکزی دوک در رول عبور می کند.

طول: طول یا مقدار کاغذ پیچیده شده روی رول

اندازه هسته: قطر لوله ای که کاغذ حرارتی روی آن نورد می شود.

تولید رول کاغذ حرارتی

همانطور که گفته شد، رول های کاغذ حرارتی دارای سه لایه هستند، اگرچه از نظر ظاهری متوجه آنها نخواهید شد.

لایه اول لایه زیرلایه است که فقط کاغذ است. سپس، لایه پایه وجود دارد که به عنوان عنصر اتصال عمل می کند و اجازه انتقال گرما را از طریق کاغذ می دهد.

در نهایت، لایه فعال وجود دارد که حاوی مواد شیمیایی فرموله شده ویژه است و به رول های کاغذ ATM اجازه می دهد تا به گرما واکنش نشان دهند.

رول های کاغذ حرارتی با کیفیت بالا دارای یک لایه محافظ اضافی هستند که به جلوگیری از محو شدن سطح چاپ شده کمک می کند.

مزایای استفاده از رول کاغذ حرارتی چیست؟

در اینجا دلایل مهمی وجود دارد که مشاغل زیادی از کاغذهای حرارتی استفاده میکنند که چند نمونه از این مزایا را برای شما نام بذده ایم از جمله:

چاپ روی کاغذ حرارتی بیشتر دوام می آورد

آیا چاپ‌های بهتری می خواهید؟ چاپگرهای حرارتی قادر به تولید چاپ با کیفیت بالاتر هستند که ماندگاری بیشتری دارند. علاوه بر این، برچسب‌های رول سفارشی چاپ‌های شفافی را تولید می‌کنند که ماندگاری بیشتری دارند و برای استفاده در محصولات ایده‌آل هستند. بنابراین، اگر می‌خواهید چاپ‌های بهتری داشته باشید که ماندگاری بیشتری داشته باشند، جا را برای ماشین‌های چاپ حرارتی باز کنید.

هزینه چاپ ارزان تر

چاپ حرارتی هزینه کمتری دارد و بنابراین برای یک تجارت ایده آل است. این به این دلیل است که شما نیازی به نوار جوهر ندارید و همچنین مجبور نیستید کارتریج های جوهر را دوباره پر کنید. در عوض، چاپگرهای حرارتی از گرما برای تولید تصاویر روی کاغذ حرارتی استفاده می کنند.

چاپ سریعتر و واضح

در نقاط خرده فروشی، شما می خواهید با سرعت به مشتریان خدمات رسانی کنید. چاپ حرارتی نتایج سریع‌تری به شما می‌دهد و بنابراین می‌توانید بدون ایجاد تاخیر، رسید تولید کنید. تنها چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا کاغذ حرارتی پوس کافی دارید تا در حین ارائه خدمات به مشتریان با کمبود مواجه نشوید.

ذخیره کمتری می گیرد

رول‌های کاغذ POS سبک‌تر هستند و هنگام ذخیره‌سازی فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. در مورد اپلیکیشن موبایل، می‌توانید با رول‌های کاغذ حرارتی حرکت کنید، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه فضای ذخیره‌سازی ندارید. از طرف دیگر، کاغذهای معمولی سنگین و حجیم هستند و به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند.

حمل و نقل آسان تر

بارگذاری کاغذهای حرارتی در مقایسه با کاغذهای معمولی راحت تر است. بنابراین، تا زمانی که پرینترهای حرارتی با کیفیت بالا را انتخاب کنید، کارکنان شما هیچ مشکل فنی را تجربه نخواهند کرد. به دلیل جابجایی آسان تر، هزینه کلی نگهداری کم است.

کاغذهای چاپ دوستدار محیط زیست

در زمانی که همه نگران پایداری محیط زیست هستند، سرمایه گذاری روی کاغذ چاپ حرارتی منطقی است. کاغذ ATM سازگار با محیط زیست است و قابل بازیافت است. این باعث صرفه جویی در منابع طبیعی می شود و به یک گزینه اقتصادی برای تجارت شما تبدیل می شود.

اصول مهم در خرید رول کاغذ حرارتی چیست؟

اکنون که مزایای انتخاب کاغذ حرارتی نسبت به کاغذ معمولی را می دانید، باید بدانید که چگونه بهترین کاغذ حرارتی را انتخاب کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام خرید کاغذ حرارتی در نظر داشته باشید.

اصول مهم در خرید رول کاغذ حرارتی چیست؟

اندازه رول کاغذ حرارتی را بررسی کنید

رول های کاغذ حرارتی POS در اندازه استاندارد موجود نیستند. در عوض، بازار کاغذ حرارتی اندازه های مختلف رول کاغذی را ارائه می دهد که برای مناطق مختلف کاربرد مناسب است. بنابراین، به جای انتخاب تصادفی رول کاغذ حرارتی، باید ملاحظات مختلفی را در نظر بگیرید. ابتدا عرض چاپگر را تعیین کرده و آن را با رول چاپ حرارتی مطابقت دهید. علاوه بر این، طول را در نظر بگیرید، با توجه به اینکه کاغذهای حرارتی بلندتر مقرون به صرفه تر هستند زیرا می توانند رسیدهای بیشتری را چاپ کنند. اساساً، قبل از خرید کاغذ حرارتی، بررسی کنید که آیا با چاپگر شما یا دستگاهی که استفاده می کنید مناسب است یا خیر.

کیفیت کاغذ حرارتی

ضخامت و کیفیت کاغذ حرارتی تعیین می کند که چاپ ها چقدر تمیز و شفاف ظاهر شوند. یک کاغذ حرارتی با کیفیت بالا باعث می‌شود که چاپ لکه‌دار نشود. برای تست کیفیت کاغذ حرارتی، یک نمونه را پاره کرده و از فندک برای گرم کردن پشت کاغذ حرارتی استفاده کنید. اگر کاغذ حرارتی قهوه ای شود، فرمول حرارتی معقول نیست و زمان نگهداری ممکن است کوتاهتر باشد. یک کاغذ حرارتی باکیفیت پس از گرم شدن باید سیاه و کمی سبز شود و بلوک رنگ باید یکنواخت به نظر برسد.

به غیر از روش گرمایش، روش دیگری برای تست کیفیت کاغذ حرارتی، مشاهده ظاهر آن است. در اصل، اگر کاغذ حرارتی فوق العاده سفید باشد، این نشان می دهد که پوشش محافظ و پوشش حرارتی غیر منطقی است. یک کاغذ حرارتی با کیفیت بالا کمی مایل به سبز به نظر می رسد و خیلی بازتابنده نیست.

قیمت گذاری را در نظر بگیرید

برای یافتن فروشنده ای که انتظارات بودجه شما را برآورده می کند، بازار کاغذ حرارتی را بررسی کنید. در حالت ایده آل، یک کاغذ حرارتی با کیفیت خوب، قیمت نسبتاً بالاتری نسبت به یک کاغذ با کیفیت پایین دارد. بنابراین، اگر رول حرارتی POS با هزینه‌ی غیرمنطقی کم فهرست شده است، ممکن است عاقلانه باشد که از خرید خودداری کنید و در جای دیگری بررسی کنید. در حالت ایده‌آل، برندهای زیادی در بازار وجود دارد، و بنابراین عاقلانه است که برندی را در نظر بگیرید که آنچه را که وعده داده‌اند ارائه می‌کند.

نتیجه گیری

امیدوارم که اینن مقاله موثر و مفید واقع شده باشد و موضوع رول کاغذ حرارتی چیست برای شما مشتریان و کاربران گرامی رفع شده باشد. کاغذ حرارتی فقط مانند کاغذ چاپ معمولی نیست. همانطور که در بالا نشان داده شد، استفاده از کاغذ حرارتی نسبت به کاغذهای معمولی چاپ مزایای خاصی دارد. علاوه بر این، هنگام خرید کاغذ حرارتی، مطمئن شوید که کیفیت، اندازه و نوع کاغذ حرارتی متناسب با منطقه مورد استفاده شما باشد.

برای خرید آنلاین رول کاغذ حرارتی می توانید به راحتی از وب سایت فروشگاه اداری آرا به هر اندازه که نیاز به کاغذها حرارتی دارید خرید خود را انجام دهید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با کارشناسان فروشگاه اینترنتی اداری آرا می توانید در ارتباط باشید.

امتیاز
[کل: 0 میانگین: 0]
arezoo bakhsharab
قیمت روز محصولات فروشگاه اداری آرا
ارسال دیدگاه