پودر دولوپر دستگاه کپی

پودر دولوپر دستگاه کپی

پودر دولوپر دستگاه کپی

تعریف پودر دولوپر:

پودر دولوپر دستگاه کپی (developer) یا توسعه دهنده‌ها یا پودر سنگین‌ها که کار انتقال تونر بر درام را انجام می‌دهند. در شیمی و عکاسی هم این ماده در جهت چاپ عکس و نمایش دادن به کار می‌رود.

نحوه کار دولوپرها :

دولوپر با تونر ترکیب شده و دولوپر و درام هر دو خاصیت مغناطیسی دارند اما بار مغناطیسی آنها مخالف یکدیگر است همین خاصیت موجب جذب یکدیگر می‌شود.

تونر و دولوپر به یکدیگر چسبیده، دستگاه بار موجود بین آنها را خنثی و از یکدیگر جدا می‌کند در این مرحله تونر روی درام چاپ و باقی می‌ماند اما دولوپر به مخزن بر می‌گردد. به طور کلی می‌توان گفت دولوپلرها مصرف نمی‌شوند فقط کیفیت آنها کاهش می‌یابد.

این پودرها حالت مغناطیسی دارند و به هیچ عنوان نباید با کوچکترین شی خارجی یا گردی مخلوط شود زیرا کیفیت چاپ را به شدت کاهش داده و باعث ایجاد خط‌های سفید رنگ در چاپ می‌شود.

پودر دولوپر دستگاه کپیدولوپرها در حین چاپ مصرف نمی‌شوند و تنها کیفیت آنها کاهش پیدا می‌کند که در نتیجه در زمان مشخص باید به تعویض آن اقدام نمود زیرا علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن کیفیت چاپ، مصرف تونر را هم بالا می‌برند.

نکات درمورد پودر دولوپرها:

  • کوچک‌ترین شی خارجی و یا ناخالصی نباید با دولوپرها مخلوط شود زیرا کیفیت چاپ را به شدت تحت تاثیر قرار داده و کیفیت را پایین می‌آورد، پس در خرید دولوپر با کیفیت دقت کرده و هم در حین مصرف مراقب باشید.
  • بعد از پایین آمدن کیفیت دولوپرها به تعویض آن اقدام نمایید زیرا علاوه بر بالا بردن مصرف تونرها ممکن است باعث ریزش پودر تونر نیز شود.
  • پودر دولوپر را حتما در مکان‌های خشک و خنک نگهداری کنید زیرا گرما و رطوبت باعث کاهش کیفیت دولوپرها می‌شود و باعث بهم چسبیدن ذرات تونر و تحت تاثیر قرار گرفتن دولوپرها می‌شود و در نتیجه کاهش کیفیت چاپ را به دنبال خواهد داشت.
  • همان طورکه بیان شد دولوپرها مصرف فیزیکی نمی‌شوند و فقط از طریق پیغام مربوطه و کاهش کیفیت چاپ باید متوجه زمان تعویض شد.

زمان تعویض پودر دولوپر:

اکثر دستگاه‌ها زمان تعویض دولوپرها را نمایش می‌دهند بلافاصله بعد از نمایش این پیغام به تعویض دولوپر اقدام کنید. همان طور که بیان شد چون میزان دولوپرها کاهش پیدا نمی‌کند با توجه به کیفیت چاپ می‌توان به تعویض دولوپرها اقدام کرد.

هرگونه تاخیر در زمان تعویض پودر دولوپر دستگاه کپی علاوه بر کاهش کیفیت چاپ، باعث افزایش مصرف تونر و همچنین ریزش پودر تونر نیز می‌شود.

اگر بعد از تعویض پودر دولوپر هنوز هم ارور مربوط به تعویض دولوپر وجود داشت باید با توجه به نوع دستگاه به ریست کردن سیستم پرداخت.

امتیاز
[کل: 0 میانگین: 0]
arezoo bakhsharab
قیمت روز محصولات فروشگاه اداری آرا
ارسال دیدگاه